June 23, 2012

Mystery solved

About two weeks ago a mysterious pending charge appeared on my credit card. I was quite sure I had not been shopping on that day, but couldn't be sure. Then it hit me - it was the first Block of the Month (BOM) I'd signed up for at Fat Quarter Shop that had been sent to me! About a week later a small package arrived (yay, I love packages - even if I have paid for them myself).

Here is my first block - isn't it pretty?

2012 Mystery BOM 1-1

For to uker siden dukket et mysterisk trekk opp på kredittkortet. Jeg var ganske sikker på at jeg ikke hadde shoppet noe den dagen, men var ikke helt sikker. Jeg kom til slutt på at det var den første "block of the month" pakken jeg hadde bestilt fra Fat Quarter Shop som hadde blitt sendt. En uke senere fikk jeg en liten pakke i posten (hurra, jeg elsker pakker - til og med de jeg har betalt for selv). Ovenfor er min første lapp - er den ikke fin?


After piecing the block I had a bunch of triangles left over. Almost enough to make one more block... So I cut a couple extra pieces of fabric and made another block using only triangles. The second block came out a bit smaller than the original (original is 12.5" and the second block was 9").

2012 Mystery BOM 1-2

Etter jeg var ferdig med lappen hadde jeg masse trekanter til overs og ved å klippe ut bare et par stoffbiter til hadde jeg nok til å lage en til lapp satt sammen av bare trekanter. Den andre lappen ble litt mindre enn den første.


Along with the fabric and instructions for the block, I also received a mini charm pack (2.5" squares) of the fabric used for the BOM. Bonus! Don't know what I'll make of it yet - maybe some pillows to go with the main quilt. The fabric is Modern Vintage by Moda - beautiful!

2012 Mystery BOM 1-3

I tillegg til stoff og instruksjoner til månedens lapp, fikk jeg med en mini charm pack (2,5" ruter) av stoffet brukt. Bonus! Vet ikke hva jeg skal bruke de til - kanskje puter som passer til hovedquiltet. Stoffet er Modern Vintage av Moda - nydelig!


Now, with regards to what I will do with the smaller block I made... I am thinking maybe matching quilts for me and my baby girl. Is that too weird? I think not!

Og hva skal jeg bruke den mindre lappen til? Jeg tenker kanskje matchende tepper til meg og lillejenta. Er det litt rart? Tror ikke det:)




No comments:

Post a Comment

I love comments! Kind words, helpful tips, just a hello or share your thoughts - let me know you've visited!